Salam Ziarah:)

Permulaan ini dilakar hanya dengan secankir ilmu,, Insya-Allah..dgn nikmat umur akn dtg,, akn ku terus berusaha mengupdate blog ini,,(doakn ana utk istiqomah)

Sunday, June 19, 2011

Trip to 2nd Engagement

Jam di scrin phone mennjk kn 8.00 pagi,,masih awal lagi utk bertolak ke terminal bas,,tapi sdh cukup lewat utk ke small meetg mrc di blk 2.3(m8). Aku mula mengemas sedikit brg yg sepatutnya dibawa, nota peprksn yg akn berlgsg esok hari serta brg2 kelnkpn diri yg lain, ckplah beg sandg yg kcl shj. hmpr pukul 9.15.. aku smpi di termnl.. anith mengarahkn aku spy tgk tiket dlu,,smtra dia mnngu di motskl..Aku pun berjln laju mendki tgga termnl,,hrp2 sempt bas pkl 9 or 9 setgh,,maklum le nk gi kemmn je,,sejengkal je,,tk kn tk de bas,,,bila tiba di kauntr bas,,pak cik yg tgh bca srt khbr dgn sepik mata kt hidng trs jwb,,kt sini mana ada bas gi ke cukai dik.. aku mula terkejt.."hah, btl ko pok cik..hari tuh ado jo sy bli",, confius aku,,rsanya hri tuh time nk gi merisik aku bli tkt bas kt area kauntr nh le.." Awok keno naik bas kt pasor,,bkn kt sini ,,kt sini mahal hargonya.."..ooh,,bru ku phm,,pak cik nh suggest bas yg lbh mnjmtkn duit poket ku yg smkn kering nih, "awok tahu tk mano pasor?" Aku mengeleng.."Lants dia bgn dn mennjk ku arh pasor dri trmnl.."ok,,bereh pok cik ,,timo ksh",,Aku brjln laju lg,,tk nk kasi si Anith tnggu lama,,kelas unng pkl 9 dh lama start,,dia spttnya disitu,,mendgr perbntgn kwn2,,aku pun septtnya disitu,,tpi Ustazh Nurzakiah bt Saparmin mmg baik hati,,dia bgi aku off hri nih,,sbb nk gi 2nd engagement,,huhu,syukran ya ustazah,,may Allah bless you.

Tiba di motskl,,aku ckp kt anith,,"jom hntr aku gi belah sana"..tiba disana mmg byk jgk bas yg mcm dh lanjut usia..aku melialu mcri bas SIHAt dn bas Mari,,berdsrkn apa yg pok cik baik tdi kata,,hnya dua bas tu je gi kemnmn,,ha..dh jmpa bas SIHAt..ak srh anith blk...smpt lg salam n peluk anith,,,ada org yg lalu sengih lihat kami mcm tu..nih la ukwah fillah,,bro..huhu:)

Setelah melambaikn pmrgian anith..aku trs menhmpiri bas,,tpi melhtkn suasn dlm bas,msh tk verpnghuni,,aku membantutkn niat utk naik..just tnggu kt bwh dretan kedai,,cuaca mmg agk pns,,mn tak nya,,jam nk bergnjk ke pkl 10 dh,,bahana matari kian mula membahang..:)..Setlh mlht dua org penumpg tlh naik ke bas,,aku pun ikt jejak mrk,,dgn hrpn,,bila p.cik drvr bas tgk rmi,,mka dia bertlk la trs,,hu2..tpi hampeh gak,,pkl 10 bru brtolak..punya la tnggu lma dlm bas,,yg guna aircond smula jdi nh,,btw..ku bersyukur,,inilh rzki yg Allah nk bgi,,inilh hikmhnya jumpa gn p.cik baik kt trmnl tdi,,,Ya Allah,,jimt seprh duitku.,,sedya upy cuba meminimumkn pngguna wang saku,,krn tk ank mtk gn mak n ayoh dah,,tak snggp kot,,biarlh mrk mgnkn nikmt2 kwgn itu utk dri mrk,,"DA blh surve kt sni mak,,mak gn ayoh jgn bmbg",,selalu kt mcm tu,,bilo diorg tnya duit ada tak..huhu..


Sambg crta perjlnn:
Rupa2nya bas nh,,mcm bas yg "TITT..." klu nk trn,,bas nh stayle ambk org n wak trn org tgh jln,,huhu,,so rmi la hok naik n trn,,huhu,,dlm hati ku kata,,lambt lo..ku akn smpi ke cukai,,dop sabor do oh dah nk jmpa insan2 kerinduan di sana",,ada seorg pk cik kt blkg,,tgr ak..
Pak cik: dik nk gi mana?
Ak: sy nk gi kemanman p.cik(septh dua kerat jo,,ak jwb,berjaga n rsa segan nk ckp byk2)
Tapi p.cik nh mcm byk modal nk ckp gn ak..lnts ak pun buat2 permh jgk,,tnya itu ini gn p.cik tu..perbualn kmi hnya kjp je,,n dia smppt cite bcgrond famly dia,,mostly ank dia dh brjy,,siap yg sorang tu,,bljr n krja kt ovrsea lg..n yg pntg ayt dia yg aku suka" ank permpn p,cik,,pak cik dh khwnkn,,sbb ada yg dtg mtk,,lbh slmt kwn awl2 dri biar sorg2,lg bgs"..sy sokong 100% p.cik huhu,,,,

At last p,cik tu trn kt msjd bndor tu jo..kjp jo naik..btw nk cite yg part plg,,suka..p.cik tu,,mengglkn ku dgn doa n psnn"ok..p.cik trn dlu semga berjya meniti tngga kejayan,,"..dlm hati bersykr,,timak ksh dgn doa tu..p.cik..:)

No comments:

Post a Comment